×
  3408  

دکوراسیون اتاق خواب


طراحی معماری دکوراسیون اتاق خواب

اتاق خواب
امروزه در طراحی معماری ساختمان ها همچون معماری در گذشته توجه خاص به طراحی دکوراسیون داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله به بررسی دکوراسیون داخلی اتاق خواب ها  از مهم ترین قسمت های ساختمان می پردازیم. اتاق خواب از فضاهای کاملا خصوصی در یک خانه به شمار می آید که باید این حریم خصوصی در طراحی معماری توسط معمار به بهترین نحو طراحی شود. طراحی دکوراسون اتاق خواب ها با توجه به ابعاد اتاق خواب و موقعیت قرارگیری آن در پلان شکل می گیرد.

اتاق خواب مدرن


دکوراسیون اتاق خواب
دکوراسیون اتاق خواب باید به نحوی طراحی شود که در آن مهم ترین عامل که حس آرامش است در آن رعایت شود، اتاق خواب ها باید با توجه به سن و خلق و خوی افراد طراحی شوند. اتاق خواب به عنوان یک پناهگاه در یک ساختمان می باشد و افراد بعد از گذراندن یک روز سخت می توانند در اتاق خود به استراحت و رسیدگی به کارهای شخصی خود بپردازند. طراحی دکوراسیون اتاق خواب ها به دو صورت مدرن و کلاسیک بسته به نیاز کارفرما انجام خواهد شد.

دکوراسیون  اتاق خواب

دکوراسیون کلاسیک اتاق خواب

توجه به رنگ دردکوراسیون اتاق خواب
استفاده از رنگ های مناسب در دکوراسیون اتاق خواب تاثیر چشم گیری در روحیه افراد می گذارد که باید به آن توجه خاص شود. همچنین طراحان باید در انتخاب رنگ ها بسیار دقت کنند چرا که می توانند یک فضای کوچک را با انتخاب رنگ های روشن بزرگ تر به نمایش گذارند.

متریال کاغذ دیواری
امروزه متریال های زیادی برای استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارد که هر یک به نحوی، در به نمایش گذاشتن یک طرح ایفای نقش می کنند. امروزه متریال کاغذ دیواری با تنوع رنگ و اشکال مختلف از آیتم هایی می باشد که طراحان در دکوراسیون اتاق خواب از آن بهره می برند.

توجه به روشنایی اتاق خواب
طراحی نورپردازی اتاق خواب بستگی به طراحی اتاق و وسایل آن دارد.بسیاری از اتاق ها نورگیرند و دارای پنجره های بزرگ می باشند. روشنایی این اتاق ها در طول روز مناسب است اما هنگام شب از نور های مخفی در سقف و یا با قرار دادن آباژور های کوچک در کنار تخت خواب برای نورپردازی اتاق می توان استفاده کرد. با انتخاب آباژور مناسب هم باعث زیبایی  و هم باعث ایجاد نوری ملایم در اتاق خواب شوید.


مقالات مشابه


اتاق خواب مینمال اتاق خواب مینمال

هنگامی که راجع به سبک مینیمال در دکوراسیون اتاق خواب صحبت می کنیم منظور ساده گرایی و استفاده کردن از حداقل ها می باشد. در اینجا به چند نکته راجع به یک اتاق خواب مینیمال اشاره می شود. اصل مهم در سبک مینیمال ساده گرایی است برای مثال کنج های اتاق را...

  401  
طراحی دکوراسیون اتاق خواب والدین طراحی دکوراسیون اتاق خواب والدین

طراحی دکوراسیون داخلی اتاق خواب مستر خواب والدین از عناصر خصوصی و مهم خانه به حساب می آید. ایجاد فضایی با کیفیت، آرام، دلنشین، راحت و... از الویت های طراحی اتاق خواب می باشد. در قرار گیری مکانی، اتاق های خواب در قسمت شمالی سایت و دور از سر و صدا جای...

  8079  
طراحی اتاق خواب طراحی اتاق خواب

  طراحی اتاق خواب معماری خانه از گذشته تا به امروز دستخوش تغییرات بسیاری شده است. با افزایش جمعیت و نیاز به مسکن، طراحی خانه از اهمیت زیادی برخوردار گشته است. اتاق خواب یکی از فضاهای مهم در پلان فضاهای مسکونی می باشد. افراد وقت بسیاری را در فضای خانه و به خصوص...

  4203